Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ




3ο  Γυμνάσιο Νάουσας
Μάθημα: Φυσική Αγωγή και Φυσική -  Διαθεματικό
Διδακτικό αντικείμενο: Σφαιροβολία – Ρίψεις
Εκπαιδευτικός: Βαρθολομαίος Ιωάννης
Τάξη: Γ
Μαθητές: 10 αγόρια, 11 κορίτσια
Ημερομηνία: 5/2/2019
Προσομοιωτής: Κίνηση εκτοξευμένων αντικειμένων





Εισαγωγή
Σε αυτήν τη δραστηριότητα θα ερευνήστε πόσο επηρεάζει μια ρίψη η μάζα του ριπτόμενου σώματος, την σχέση ανάμεσα στην γωνία ρίψης της σφαίρας και το ύψος καθώς και της αρχικής ταχύτητας ρίψης σε σχέση με τη γωνία ρίψης και το ύψος ρίψης.

1.                  Θα πάρει λίγο χρόνο για να φορτώσει,  αυτή είναι η πρώτη εικόνα καθώς φορτώνει
2.     Αυτή είναι η εικόνα της προσομοίωσης.        











3.                   Πατάμε στο εικονίδιο που λέει εισαγωγή και έχουμε την προσομοίωση






Διερευνήσεις:
1.                  Επιλέξετε με το χεράκι τη βάση του κανονιού και αυξομειώστε το ύψος που θα γίνει η βολή

2.                  Επιλέγοντας το κανόνι μπορείτε να αυξομειώσετε τη γωνία ρίψεις της βολής από 0 μοίρες έως και τις 90 μοίρες (πεδίο που μας ενδιαφέρει).

3.                  Πάντα με το χεράκι μπορείτε να αυξομειώσετε και την αρχική ταχύτητα ρίψης που βρίσκετε κάτω από το κανόνι.

4.                  Για να μετρήσετε την απόσταση της βολής χρησιμοποιείστε είτε τον κόκκινο στόχο , ή την μετροταινία ή το πινακάκι που μετρά απόσταση και χρόνο.

5.                  Κάντε αρκετούς συνδυασμούς ώστε να εξοικειωθείτε με την εργαστηριακή εξομοίωση και ταυτόχρονα να έχετε τις πρώτες παρατηρήσεις. 

Ερωτήσεις:
1.                  Ποιους συνδυασμούς κατά τη γνώμη σας πρέπει να κάνει ένας αθλητής ώστε να μπορέσει να ρίξει την σφαίρα όσο γίνεται πιο μακριά;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.                  Η τεχνική που θα χρησιμοποιήσει ο αθλητής πριν την ρίψη της σφαίρας  παίξει ρόλο στην καλή επίδοση;  Γιατί ναι ή γιατί όχι.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Πόσο επηρεάζει τη ρίψη η μάζα του σώματος;
Κατέγραψε την απόσταση της βολής στον πίνακα που ακολουθεί πιο κάτω αφού πραγματοποιήσεις στην προσομοίωση  ρίψεις με διαφορετικά αντικείμενα και από διαφορετικό ύψος και με διαφορετική γωνία ρίψης. Χρησιμοποίησε για τη ρίψη α. την οβίδα, β. τον άνθρωπο και γ. το αυτοκίνητο, οι γωνίες ρίψης να είναι 40 και 60 μοίρες .

Αντικείμενο
Μάζα αντικειμένου
Ύψος βολής      1 μέτρο
Ύψος βολής      2 μέτρα
Γωνία βολής 40o
Γωνία βολής 60o
Οβίδα





Άνθρωπος





Αυτοκίνητο





Πίνακας 1: Αποτύπωση της απόστασης μιας ρίψης σε σχέση με τη μάζα του σώματος
Αφού παρατηρήσεις το αποτέλεσμα που αποτύπωσες στον πίνακα, κατέγραψε και αιτιολόγησε τα συμπεράσματά σου.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Τώρα επανέλαβε τις ρίψεις χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά και τα διανύσματα. Τι παρατηρείς   και πως μπορείς να το εξηγήσεις.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Πόσο επηρεάζει τη ρίψη η γωνία ρίψεις της σφαίρας;
            Κατέγραψε την απόσταση της βολής στον πίνακα που ακολουθεί πιο κάτω αφού πραγματοποιήσεις στην προσομοίωση  ρίψεις με αντικείμενο ρίψης την οβίδα με ύψος βολής το 1 μέτρο αλλά κάθε φορά με διαφορετική γωνία βολής. Προσπάθησε να εντοπίσεις με πια γωνία έχουμε την μεγαλύτερη βολή.

Αντικείμενο
Μοίρες
30ο








Οβίδα









Πίνακας 2: Αποτύπωση της απόστασης μιας ρίψης σε σχέση με τη γωνία βολής
Αιτιολόγησε τις παρατηρήσεις σου από τα αποτελέσματα των βολών με διαφορετικές γωνίες ρίψης.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Πόσο επηρεάζει τη ρίψη το ύψος ρίψεις της σφαίρας;
            Κατέγραψε την απόσταση της βολής στον πίνακα που ακολουθεί πιο κάτω αφού πραγματοποιήσεις στην προσομοίωση σειρά ρίψεων με αντικείμενο ρίψης την οβίδα με τις ίδιες γωνίες όπως στον παραπάνω πίνακα αλλά από το ύψος των δύο  και τριών μέτρων.

Ύψος
Μοίρες
30ο








2 μέτρα









3 μέτρα









Πίνακας 3: Αποτύπωση της απόστασης μιας βολής σε σχέση με το ύψος
1.      Κατέγραψε τις παρατηρήσεις σου από τα αποτελέσματα των ρίψεων από διαφορετικό ύψος βολής.
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

2.      Μπορείς να μεταφέρεις τα συμπεράσματά σου στο άθλημα της σφαιροβολίας και να  περιγράψεις τι θα πρέπει ο σφαιροβόλος να προσέξει ώστε να έχει το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα στη βολή του. Τι συμβουλές δηλαδή θα του έδινες;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 
4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Πόσο επηρεάζει τη ρίψη η αρχική ταχύτητα της σφαίρας;
            Κατέγραψε την απόσταση της βολής στον πίνακα που ακολουθεί πιο κάτω αφού πραγματοποιήσεις στην προσομοίωση σειρά ρίψεων με αντικείμενο ρίψης την οβίδα με τις ίδιες γωνίες όπως στους παραπάνω πίνακες,  από το ύψος του επιπέδου της γής αλλά με αρχική ταχύτητα 5,10 και 15 m/sec.

ταχύτητα
Μοίρες
30ο








5m/sec









10m/sec









15m/sec










Επανέλαβε τις παραπάνω προσομοιώσεις διατηρώντας τις ίδιες γωνίες βολής και την αρχική ταχύτητα αλλά από το ύψος του ενός μέτρου.

ταχύτητα
Μοίρες
30ο








5m/sec









10m/sec









15m/sec










1.        Κάνε σύγκριση μεταξύ των δύο πινάκων και κατέγραψε τις παρατηρήσεις σου.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.        Αν ήσουν προπονητής ενός  αθλητή της σφαιροβολίας, ποιες  θα ήταν οι συμβουλές σου ώστε να μπορέσει να ρίξει μακρύτερα την σφαίρα και να είναι ο νικητής του αγώνα.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3.        Κατέγραψε τα σημεία κλειδιά για μια επιτυχημένη βολή σφαίρας που αναφέρθηκαν την ώρα της πρακτικής άσκησης της σφαιροβολίας στο μάθημα της φυσικής αγωγής που έχουν επαληθευτή από τις προσομοιώσεις που έχεις δουλέψει.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4.         Γράψε ένα σλόγαν (με μεγάλα κεφαλαία γράμματα) που θα πρέπει να ασπάζονται και να εφαρμόζουν οι αθλητές της σφαιροβολίας.
………………………………………………………………………………………………………………………………..

5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:  Λίγο παιχνίδι ακόμη!
Τοποθέτησε τον στόχο εκτός από τα 15 μέτρα που βρίσκετε με την έναρξη της προσομοίωσης στα 5, 10 και 20μέτρα και προσπάθησε να τον πετύχεις από το επίπεδο της γης. Κατέγραψε τις μοίρες βολής. Επανέλαβε  τις προσπάθειές σου από το ύψος  του ενός και δύο μέτρων.
Επίπεδο της γης (0) :
Μέτρα
Μοίρες
5 μέτρα

10 μέτρα

15 μέτρα

20 μέτρα


Επίπεδο του ενός (1) μέτρου:
Μέτρα
Μοίρες
5 μέτρα

10 μέτρα

15 μέτρα

20 μέτρα


Επίπεδο των δύο (2) μέτρων:
Μέτρα
Μοίρες
5 μέτρα

10 μέτρα

15 μέτρα

20 μέτρα


Έχεις να κάνεις κάποιες παρατηρήσεις;
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..….    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου